Ingen tog Nykøbing-Rødby - men ingen information heller? (Generelt)

af Rail, fredag 10. august, 2018, 23:29 (160 dage siden) @ P.Jensen

Der kører et tog hver anden time i hver retning.
Selv uden signaler bude det være muligt at køre mellem Nykøbing og Rødby.
Måske kun med 40 km. i timen med deraf følgende forsinkelse, men alligevel er
det vel bedre end togbusser m.v.

Hvad er det der teknisk forhindrer at man bruger lidt alternativt informationssystem så man fra toget ringer til fjernstyringscentralen og meddeler at nu er vi ankommet til Rødby (fra Nykøbing) eller spørger om man må køre fra Rødby nordpå??
Umiddelbart er man bundet af for stive regler der udelukker en smule sund fornuft på en meget svagt trafikeret bane. (mellem København og Roskilde går det selvfølgeligt ikke..........)
(For en del år siden kørte jeg fra Bramming til Fredericia med kun 40 km i times p.gr.a. signaproblemer og/eller ATC udfald. Det tog tid, men vi kom frem)

Der er næsten 40 km mellem Nykøbing og Rødby, så det vil nok tage en times tid.

I nordgående retning afgår man fra Rødby i minuttal 20(lige timer), toget vil så ankommet til Nykøbing en time senere og kan lige så godt vente på den næste hurtige kanal i minuttal 47 (det langsomme regionaltog er lige kørt og man vil i øvrigt kun sparer 5 min), hvilket giver en samlet forsinkelse på 1 time.

Det store spørgsmål er hvad togbussen kan nå - den kan nok ikke holde den samme plan som toget med skift i både Rødby og Nykøbing - så passagerne bliver vel ligeså forsinket?

I sydgående kan man være heldig kun at blive forsinket en halv time hvis Scandlines er venlige og venter et par minutter - ellers er det også en time.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 
Erindringer fra stationen i Grindsted
Erindringer fra stationen i Grindsted
Aage Knudsen fortæller om dagligdagen som DSB-ansat på Grindsted station i 1960´erne. Læs bl.a. om ekspedition af rejsegods, rangering med brunkulstog, privatbanerne samt forskellige anekdoter fra det daglige arbejde med både gods og passagerer.
 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen