Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen tog Nykøbing-Rødby - men ingen information heller? (Generelt)

af Jens N, Fredericia, 11/8 2018, 10:38 (2083 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Tror du at det bliver lettere, at rekrutere nye medarbejdere til kommandoposterne, hvis man langer tjenestelige ordrer ud?


Nej, men det kan kunderne være ligeglade med. Det er et internt selvskabt problem.

Der er skam stor villighed til at bemande ekstraordinært, hvilket som nævnt skete både i går og i morgen! Nu er der jo tale om skattekroner, så vi kan ikke stille de same ublu krav til betaling af overarbejde, som dine kollegaer kan og gør!


Der er flere muligheder for at få personale til at tage overarbejde. Frivillighed, tvang og ekstra betaling er nogle muligheder. Virksomheden må vælge den løsning der virker.

Og så kan du jo ikke bare beordre en trafikleder fra Nordjylland til Rødby. Vedkommende skal først sættes ind i de lokale forhold og indøves. Ligesom dine kollegaer ikke kan køre, hvis de ikke har strækningskendskab, eller kan rangere på stationer de ikke kender. Der plejer I at henvise til at det handler om sikkerhed!


Det første har du ret i, men igen så er det et internt problem i virksomheden. Det kan man vælge at betragte som et problem eller forsøge at finde en løsning på.
Kunderne oplever kun at jernbanen ikke virker.

Og vil du venligst men bestemt afstå fra at omtale mig som I. Jeg repræsenterer ikke mine kolleger i denne tråd, men giver udelukkende udtryk for egne holdninger.

Mvh. Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak