Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen tog Nykøbing-Rødby - men ingen information heller? (Generelt)

af Jens N, Fredericia, 12/8 2018, 16:00 (2074 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Men, at man ikke med få timers varsel, en enkelt dag, og i feriesæsonen kan bemande Rødby Færge, er åbenbart en helt stor skandale.


Banedanmarks opgave er at levere sporkapacitet på statens jernbanenet. Der må forventes uheld ind imellem, hvorfor der vel findes en form for beredskab. Eller er det sparet helt væk?

Fjernstyringen af Rødby gik ned under uvejret fredag morgen/formiddag, så der var noget mere end et par timers varsel til bemanding lørdag.

Når man som os, skriver under eget navn, skal man selvfølgelig lige tænke sig lidt om. Men hvis en trafikleder var blevet tilbudt bare en fjerdedel af hvad togbusserne koster, så havde der nok også kørt tog i går. ;-)


I min overenskomst ansættelse står at jeg er pligtig til at tage overarbejde. Jeg kender ikke Banedanmarks ordlyd.

Men hvis en tjenstlig ordre ikke er mulig, og ekstra betaling kunne have løst manglen, hvorfor benyttede Banedanmark så ikke det? Er det helt forbudt at honorere medarbejdere i staten?

Alternativet har været spild af ressourcer og gene for kunderne.

Det burde kunne gøres bedre.

Mvh. Jens


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak