Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tjenesteforhold 1944 (Generelt)

af OttoJ, 12/8 2018, 18:31 (2081 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas!
Hermed en stor tak til dig og alle de flinke mennesker, der har ulejliget sig med at forsøge at løse mit problem, det er meget flot.
Jeg kan godt se, at alene den lave husleje for tjenesteboligen var en lønforhøjelse i sig selv.
Det med lønklasser har fået mig til at tænke på, om man blev bedre betalt for at vær beskæftiget med passagertrafik end med godstrafik.
I Fredericia var min far hovedsagelig beskæftiget i post 2, som vist nok i høj grad tog sig af rangering. I nogle tilfælde var han "Fungerende" og havde tjeneste på perronerne.
I Taastrup var det vel hovedsagelig trafikken på hovedsporene. Som jeg husker det, var der stort set kun rangering i forbindelse med 10-slæberen, altså væsentlig mindre rangering. Det kunne så være, at det derfor var en højere lønklasse.
Jeg vil gerne gøre noget til gengæld for det store arbejde, der er gjort for mig.
Jeg har nogle amatørfotos fra et rangeruheld på Hobro station, som måske kan have interesse for din bog om Randers-Aalborg banen, og jeg har også lidt viden om forholdene ved stationen fordi min far giftede sig med en Hobropige, hvilket medførte mange familiebesøg i byen. Har det interesse kan du ringe til mig på tlf. 4399 1905, efter kl. 15.00. Jeg håber min tak når ud til alle bidragyderne ad denne vej.
Med venlig hilsen
Otto


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak