Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

pendlerrepræsentanter (var Togdriften over Roskilde...) (Trafikpolitik)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 15/8 2018, 11:26 (2080 dage siden) @ steenth

Umiddelbart lyder det måske som om det er noget DSB-noget? Jeg husker fra mange år siden, omtale af møde med pendlertalsmænd. Men måske er det mest i DSBs verden at det eksisterer, jeg mindes ikke at have set at DSB, Arriva, SJ eller nogle af lokalbanerne har annonceret efter "talsmænd".

Mvh
Steen

Jeg er pendlertalsmand for Ringsted. Valgt af de ca 300 der er med I gruppen. Hvilket jo ikke er mange når man tænker på antallet af pendlere fra Ringsted.
Pendlertalsmænd(og kvinder) har ikke en bestemmende function, men er pendlernes talerør ind til DSB, og DSB's talerør den anden vej.
Vi bliver orienteret om planer og konkrete begivenheder der vedrører vores station eller strækning.
DSB burger os til at planlægge lokale begivenheder.
F.eks har pendlertalsmanden for S-tog mod Fr.Sund været dybt og meget indvolveret I sommerens sporspærring, og planlægning af busruter. Men altså ikke bestemmende.

Metroen har også en pendlergruppe. DE øvrigt trafikselskaber kender jeg ikke noget til.

(Vi er I øvrigt I gang med at finde ud af hvilken talsmand der ikke har haft indvendinger I mod reduktionen, for hverken jeg, eller Roskilde har sagt OK til den, og Borup/Viby er konsekvent imod reduktioner I driften.)

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak