Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Er diesel-Desiro stadig i produktion? (Generelt)

af Niels Munch, 22/8 2018, 20:00 (2045 dage siden) @ kme
redigeret af Niels Munch, 22/8 2018, 20:51

Jeg er klar over at el-Desiro lever i bedste velgående, men jeg mener at have læst at dieselvarianten er ude af produktion. LINT-serien er selvfølgelig stadig en mulighed, men ellers er det vel tyndt med dieseltogsæt? Der må da være masser af lokalbaner der er noget nervøse.


"DESIRO Classic", som vi kender den i DK, produceres ikke mere, se: https://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Desiro .

LINT er vel den type af "1. generations lette dieseltog", der stadig produceres, se https://de.wikipedia.org/wiki/Alstom_Coradia_LINT - og i en række varianter, senest som iLINT (hydrogentog).

Stadler lader sin succesrige GTW erstatte med WINK: https://de.wikipedia.org/wiki/Stadler_Wink .

PESA i Polen bygger flere modeller, f.eks. LINK, som nu også kører et par steder i Tyskland, se: https://de.wikipedia.org/wiki/Pesa_Link .

Det umiddelbare behov i DK er vel Lemvigbanen og denne banes evt. udvidede kørsel samt Lokaltogs kørsel til Roskilde.


M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen. Pris 470 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak