Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingeniøren, artikel om "Danmarks spritnye jernbane" (Generelt)

af SvendD, 18/9 2018, 12:43 (2018 dage siden) @ steenth

Hvad har intet på sig?
Det reducerede profil København-Ringsted?
At MF kun må køre 140 km/t pga. stress af vognkassen ved kørsel i tunnelmunding især? og at det trækker alle øvrige såkaldt særlige togsæt med sig ned i hastighed?
At MF pga af ovenstående ikke må/bør mødes på den nye bane med 180 km/t?

Jeg er med på at ovenstående ikke behøver være (en del af) forklaringen på kun to tog i timen i begyndelsen, men da Banedanmark og projektet (med den nuværende programdirektør for signalprogrammet i spidsen) tidligere ikke har haft særlig meget lyst til at oplyse om profilforholdene på strækningen, kunne det måske være hensigtsmæssigt at lægge hele skylden på ombygningen af Ringsted station ...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Gearkasseknas og dieselos

Gearkasseknas og dieselos. Pris 320 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak