Aftale med Region Midtjylland om Skjern-Holstebro (Trafikpolitik)

af LHJ, tirsdag 18. september, 2018, 17:30 (88 dage siden) @ Jens Hansen

Og ja, det kan måske være træls, at man ikke længere kan køre fra Struer ned mod Ringkøbing, men hvor mange har reelt brug for eller har brugt denne mulighed. Køreplanens konstruktion lugter langt væk af at togmateriellet skal til værksted i Struer?

I øvrigt kan Regionen jo købe 6 - 7 nye togsæt, ved at sælge de 3 togsæt, som de får overdraget fra statens trafik. Det giver måske fornuft?

JH


God eftermiddag!
Jeg har godt nok svært ved at se, hvordan i alverden Region Midtjylland skulle kunne finansiere købet af "6 - 7 nye togsæt, ved at sælge de 3 togsæt, som de får overdraget fra statens trafik" ...
For de tre bedagede Arriva AR-togsæt af 1. generation betaler regionen (staten) i alt godt 28 mio kr., og man får næppe mere for dem ved at sælge dem videre; de er immer 12-14 år gamle. Til gengæld må man betale vel i størrelsesorden 30-40 mio kr. for blot et enkelt nyt togsæt.
Så at det skulle give fornuft, ligger udover min fatteevne (men det er der på den anden side så meget, der gør ;-) ).
Måske er det efter lidt de samme principper, som da "nogen" bespiste en tusindtallig skare med to brød og 5 små fisk ...
/LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen