Deutschlandtakt rykker nærmere (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, onsdag 10. oktober, 2018, 14:58 (70 dage siden) @ kme

Er der ikke fire linjer?
Hamborg-Aarhus (DK 2)
Hamborg-Kolding-Kbh (DK 1)
Hamborg-Lübeck-Kbh (FV 2)
Lübeck-Nykøbing F (N 6 SH)

Den sidste tæller måske ikke med i dette regnskab?

Jeg tog udgangspunkt i kortet for Fjerntrafik alene. På Regionaltrafikkortet over Schleswig-Holstein fremgår også DK1 som Flensburg ZOB - København (så altså ingen tog Hamburg - Kolding - København) samt N 6 SH, der kører (Hamburg) - Lübeck - Halfkrug - Burg - Nykøbing F.

Som "Let fjerntogsmateriel" var for nogle år siden et projekt omkring anskaffelse af TALENT2/FLIRT/CORADIA togsæt til fjerntrafikken, men det gik i sig selv igen. På et tidspunkt skal DB have ny rammeaftale om enkeltdækker el-togsæt, så mon ikke ideen kommer med dér.

Tilsvarende er 250 km/t som maks hastighed for ICE4 også i spil. DB ønsker denne forøget til 265 km/t.

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

VNJ YM73
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.
 Læs artiklen 
Hectorrail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen