Deutschlandtakt rykker nærmere (Generelt)

af Rail, onsdag 10. oktober, 2018, 17:27 (66 dage siden) @ Jens Hansen

Javel ja - timedrift via Femern, med 230 km/t og 2-time til Aarhus med 160 km/t.

Noget tyder på at de tyske planlæggere ikke har afstemt deres plan med DSBs planer om indkøb af materiel til Hamborg-trafikken.

Nu har DB såvidt jeg kan se ikke været med i arbejdet, ligesom DSB ikke er med når Trafikstyrelsen udarbejder deres trafikplan for statens jernbaner. Så det er vel i det lys denne plan skal ses?


Tyder på at kunderne i fremtiden får et stort udvalg i denne trafik.

Ingen tvivl om det, det spændende bliver at se hvordan man fra DB Netz og Banedanmark vil foretage kanaltildeling.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 

Jernbanebøger

Tog mod Gedser perron 1!
Tog mod Gedser perron 1!
Pris 229,- kr.
 Læs mere 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen