Deutschlandtakt rykker nærmere (Generelt)

af kme, torsdag 11. oktober, 2018, 11:56 (61 dage siden) @ tgpedersen

Der er 290 km København - Lübeck via Femern, selv med 200 km/t hele vejen uden stop tager det 1½ time. Så er vi altså oppe på 4 timer, hertil kommer et antal standsninger i Danmark og almindelige køretidstillæg.


Så må vi gang med en Gedser-forbindelse.

Man kunne jo også tænke kreativt (! - gisp - i jernbanebranchen?). Lav et eksprestog København-Berlin via Gedser uden andre stop (fly stopper heller ikke). I København chekker man bagage ind (som i fly). I Gedser går man ombord på færgen med sin håndbagage mens indchekket bagage håndteres af andre. I Rostock går man fra borde og sætter man sig ind i et nyt tog og kører til Berlin, hvor man får udleveret sin bagage igen.

Det eneste der kræves af nyt, er bagagehåndtering med en dertil egnet togvogn. Frem med vinkelsliberen. Selv den mest snoldede jyske provinslufthavn kan finde ud af at sende kuffertere det rigtige sted hen.

Det ville være en billig og effektiv løsning.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne



DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen