Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Deutschlandtakt rykker nærmere (Generelt)

af steenth, 15/10 2018, 19:50 (1991 dage siden) @ tgpedersen

Det er småting.. Så længe der er ingen direkte godstog imellem København og Brest er ingen grundlag for en fast forbindelse. Der er ikke trafik nok til.

Men det kan der jo komme. Der var heller ingen grund til at begynde med en jernbanefærge over Lillebælt for de par vognladningers skyld, sagde man engang.

Jeg ved ikke hvad du ville med dette. Trafikken over Lillebælt var ret stor i forhold til færgekapaciteten. Jeg har tjekket godstrafik imellem Danmark og udland - der er ingen 1525 mm lande med undtagelse af Finland, hvor der et tal på trafikken. Det er Tyskland, Sverige, Italien og Luxemborg som fylder mest. Spanien har en trafik

Ud over transportvej handler det også om fleksibilitet, dvs hvor hurtigt man får en ad hoc ordre igennem.

Det vil også være en fordel at springe Maschen over og køre direkte fra omladningspunktet til/fra 1520 mm nettet.


Det ligner meget du ikke kender til logikken omkring gods. Man samlet vogne til forskellige destinationer på godsrangerbane som Maschen, fordi der er for lidt trafik til at kører direkte til alle destinationer. Kun hvis der er trafik nok imellem 2 terminaler, kører med et bloktog. Og hvis har et parti gods, som bestillinger et eller vogne til transporten og de sendes af de normale transportveje. Eller bruger en trailer eller veksellad via en kombiterminal, som køres imellem terminaler og lastes om undervejes.


Altså at man kun kører direkte hvis der er tilstrækkelig mængde gods? Det vidste jeg faktisk allerede.

Men det ligner du ikke tjekket de tal, som faktisk er tilgængelig via den offentlige statistisk.

Jeg kunne også påstå at det ligner meget at du ikke ved at trafikmængden bliver større når der åbner en mere direkte forbindelse, men det ville bare reflektere dårligt tilbage på min dømmekraft.

Du kommer en masse urealistiske planer, som jeg ikke kan tage seriøs. Du må leve en drømmeverden.....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak