Status på Togfonden (Generelt)

af ventrikel @, Næstved, lørdag 20. oktober, 2018, 06:31 (57 dage siden) @ Ib Jensen

Men husk så lige at statens andel i "supersygehusene var omkring 40 mia. kr.
En del mindre end de ca 100 mia. som Togfonden, signaler og elektrificering kommer til at koste!

Hvis du absolut skal overdrive, så er det da fint, at du gør det så eftertrykkeligt, at alle med det blotte øje kan se, at du overdriver.

Ved den politiske aftale fra januar 2014 var Togfondens på 28,5 mia. kr og det er inkl. elektrificering. Tallet er siden steget marginalt. Hertil kan så lægges Signalprogrammet (der intet har med Togfonden DK at gøre). Men du kommer aldrig i nærheden af dine postulerede 100 mia. kr.

Går man ind på Danmarks statistik og henter oplysninger omkring hvad f.eks. alene Banedanmark har anvendt o nyinvesteringer i perioden 2010 til 2017 inkl. er der tale om mere end 23 mia. Kr. Det er så endda opgjort i år 2000 kr.
Så med de planlagte ting omkring nye signaler, elektricificering og timedriftmodel skal beløbet frem til 2030 såmænd nok nå op mod 100 mia. Kr.

Supersygehuse fik 40 mia kr. fra staten.

Så overdrivelse!
Nej- men jernbanedrift er dyrt og når det danske jernbanenet efterhånden overvejende er til persontransport og i mindre omfang til gennemgående godstog bliver det urimeligt dyrt.

I beløbet indgår jo slet ikke de mange mia. Kr som metro og indkøb af nyt materiel så koster i samme periode.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

3 rengøring tilbud
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen