Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DOT afskaffer mobilklippekortet (Trafikpolitik)

af Rail, 22/10 2018, 15:23 (2006 dage siden) @ mikedk2100

Som københavner kan jeg kun beklage, at det nu bliver endnu mere besværligt at være kunde i den kollektive trafik. Reelt skal man have et Rejsekort med dens tjek-ind, tjek-ind, tjek-ud eller mønter nok til at betale buschaufføren for en enkeltbillet.


Den reelle forskel er vel for de fleste blot check-ud?
Det skal så opvejes mod den lettelse der ligger i, kun at skulle have eet kort i stedet for tre-fire stykker pap (eller et 'mange-zoners', hvor man så de fleste gange betalte for meget.)


Nu er det jo et elektronisk klippekort på mobilen, det med pap blev udfaset for 3 år siden. Så det var allerede "et kort".

Men du har da ret - det er kun at tjekke-ind, huske at tjekke-ind ved skift og huske at tjekke-ud. Så det er slut med at løbe efter toget eller styrte ud af bussen, når der er forsinkelser. Det var det smarte ved mobilklippekortet. Et køb, og så ellers kun vise på forlangende. I min verden er det ikke blevet nemmere.

Man behøver ikke stoppe op for at hverken tjekken ind eller ud men kan gøres imens man går forbi standeren.

Jeg kan tjekke ind på 1 sekund (eller under), hvor hurtigt kan du købe et klip på dit mobilklippekort ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak