Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)

af krabsen, 23/10 2018, 11:32 (2011 dage siden) @ mikedk2100

Og i mit tilfælde også en modstand mod Rejsekortet, som fra næste år bliver den eneste mulighed (bortset fra pendlerrejsekort til en fastlåst strækning), hvis man ikke vil betale den dyre enkeltbillet hver gang.

Jamen vi andre foretrækker da at du køber enkeltbillet hver gang; det giver flere penge i kassen:-P .
At det giver dig mere besvær er en overkommelig pris at betale for det.

Med i hvert fald 10 år endnu inden der er lys for enden af tunnellen, så vil endnu flere blive vippet over på en bil, fremfor den kollektive trafik i hovedstadsområdet. Københavnernes bilejerskab er allerede steget voldsomt siden år 2000 - hvorfor mon?

Det er jo ikke rejsekortets skyld, at jernbanenettet skal holdes vedlige, og at den 179 mand store bestyrelse ikke helt har styr på hvad de vil blande sig i eller bevilge penge til..


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak