Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)

af mikedk2100, 23/10 2018, 13:13 (1983 dage siden) @ Scharfenberg

Ja, for inden længe kommer det jo til at koste 5000 kr. om måneden at pendle med S-toget fra Dyssegård eller Husum til Nørreport. Og så kan det jo lige så godt betale sig at lease en lille mellemklassebil, der vil kunne være på Nørreport marginalt (hvis overhovedet) hurtigere end toget.


Det handler jo ikke kun om at komme fra Dyssegård/Husum til Nørreport.


Har jeg skrevet, at det kun drejer sig om Dyssegård/Husum-Nørreport?

Det var sådan jeg læste din (sarkastiske?) besked om, at det inden længe koster 5000 om måneden at pendle med s-toget fra Dyssegård eller Husum til Nørreport.

Jeg har aldrig forstået den der kategoriske modstand: Jeg er modstander af cykelhjelme - derfor cykler jeg ikke. Jeg er modstander af frugt og grøntsager - derfor spiser jeg aldrig frugt og grønt. Jeg forstår det ikke.

Folk er heldigvis forskellige, og nogen finder andre måder at løse tingene på, hvis det enten er for besværligt eller usmart i deres øjne. Jeg kender også folk, der synes deres frisure bliver ødelagt af en cykelhjelm - derfor cykler de ikke. Og jeg har stor respekt for, at de tager det valg - det er ikke min opgave, at tvinge dem til noget, de ikke ønsker.

Ikke korrekt. Om 10-12 år kan vi høste alle gevinsterne af de mange projekter og investeringer. Men som jeg har skrevet en del gange her på forum, ovenikøbet med eksempler, vil man løbende frem mod 2030 kunne høste gevinster ved investeringerne.

10-12 år er rigtig lang tid, og livet er kort. Især når man har boet i 20 år i København og kun oplevet nedgang i kvaliteten af den kollektive trafik, samtidig med en voldsom stigning i prisen. Jeg brokker mig gerne højlydt over det, men langt de fleste køber bare en bil og fordufter stille og roligt fra den kollektive trafik. Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke allerede dengang købte en bil.

Jeg tror ikke helt du/I/Movia/DSB forstår, at småting som at mobilklippekortet forsvinder bare er den dråbe, der har fået bæret til at flyde over.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
Nakskov Skibsværft
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak