Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)

af Henrik Tolderlund, 24/10 2018, 12:46 (1982 dage siden) @ pjl

Jeg blander mig sjældent i debatter som denne, men det undrer mig med denne ofte kronisk negative holdning til DSB og banetransport – dette er dog et jernbaneforum. Okay, jeg er absolut heller ikke altid vild med DSB/Banedanmark/politikernes dispositioner, MEN der skal også ros til ind imellem.
Jeg har i fire år kørt med S-toget fra Ballerup til Valby og er godt tilfreds med det. Alene udregnet på udgiften til brændstof er det billigere for mig at lade bilen stå. Regner man sliddet på bilen med (måske 25-50 øre pr. km i bytrafik) har togtransporten endnu større fordel. Oven i det får jeg min daglige motion til og fra stationerne og kan slappe af eller læse avis i stillezonen.

De, der påtænker at købe en bil i stedet for at benytte offentlig trafik, skal så også medregne udgifter til afskrivning, forsikring og ejerafgift.

Venlig hilsen
Henrik


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak