Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 24/10 2018, 18:14 (2010 dage siden) @ Scharfenberg

Det samme da jeg en kold vinternat på en af de store julefrokostnætter så to mænd ved billetautomaten på en S-togstation. De var tydeligvis ikke vant til at tage toget, og da de opdagede prisen for en enkeltbillet, gik de helt i selvsving over, hvor dyr den kollektive trafik var. I virkeligheden skulle de begge bare have haft sig et rejsekort. Så var de kommet hjem uden bekymring om zoner og til den gamle klippekortpris + 20 % off peak rabat. Også selv om de kun brugte rejsekortet den ene gang om året. Men formentlig fordi Gud og hvermand har talt rejsekortet så meget ned, endte de med at betale fuld pris og med et fastholdt billede af kollektiv trafik som en meget dyr oplevelse.

Jeg er sgu ked af at sige det - been there done that.

Da Rejsekortet kom bakkede jeg op om initiativet og fik et personligt rejsekort med billede og hele svineriet.
Jeg bruger IKKE offentlig transport da jeg kan køre fra Gribskov til Brøndby på få minutter længere tid om morgenen end ved uden for myldretiden (minimale køer) og flere gange hurtigere end med offentlig transport, selv om det næsten er fra dør til dør.
Jeg købte Rejsekortet netop til brug ved Julefrokost og lignende og har med stor glæde brugt det til det i de år jeg havde Rejsekort.
Men så beslutter Rejsekortet at efter 3 år vil de skifte kortet. Fint med mig hvis det var gratis - men fandme om de ikke forlanger penge for det! Der tabte de mig som kunde. Sidste gang brugte jeg så mobilklippekort og det nedlægger de så også. Jeg betaler sgu så rigeligt i forvejen til både busser og tog vis både kommuneskatten, Bidrag til regionerne og statsskatten, så jeg vil godt have en ordentlig pris når jeg en sjælden gang benytter det. Men det ønsker man åbenbart ikke, så....

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak