Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)

af Rail, 25/10 2018, 14:33 (2004 dage siden) @ mikedk2100

Men hvorfor får du ikke bare automatisk tank op? Ja, der skal stå minimum 100 kr. på kortet, men det er altså ikke det, der får min privatøkonomi til at vælte. Og til gengæld slipper man for at bekymre sig, om der er penge nok på kortet.


Det skal der ikke engang, man kan bare sætte den til først at tanke op når saldoen er under 25 kr og kun tanke op med 100 kr.


Det forstår jeg ikke - er det så fordi, at kortet ved, at der er automatisk optankning, at man så godt kan rejse, selvom det kun er 26 kroner på kortet? For det virker også omsonst, at man ikke kan rejse for 34 kroner, hvis der står 48 på kortet. (klippekortet var jo ligeglad med, at der kun var 1 klip tilbage, når jeg skulle bruge 1 ;) )

Forudbetaling er blevet sat ned fra 50 til 25...
Men kortet vil jo netop blive tanket op når saldoen bliver på 25 eller derunder.

Så hvis du har 26 kr. når du tjekker ind, så trækker systemet 25 kr. til forudbetaling og dermed bliver kortet tanket op til 101 kr.
Når du så tjekker ud, så regnes rejsens pris ud. Eksempelvis 12 kr. så saldoen ved tjek ud bliver 114 kr.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak