Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

El til Århus (Trafikpolitik)

af kme, 3/11 2018, 01:49 (2000 dage siden) @ Svend

Du mener de er uduelige? Kom med et (eller et par) forslag til, hvordan nye folk skulle få signalprogrammet og elektrificering hurtigere til Aarhus ;-)

1) Kort kommandovej mellem beslutningstager og "folk på banen".
2) Fast greb om n*** på underleverandører, der tilsyneladende har en fest. Det er da totalt latterligt at elektrificering mellem Lunderskov og Esbjerg tog fire år, hvoraf det ene år gik tabt fordi underleverandørerne ikke gad. Og se nu på Roskilde-Holbæk. Det er jo en vittighed.

Jeg elsker denne historie fra det sydlige USA i 1886:

In 1886, the southern railroads agreed to coordinate changing gauge on all their tracks. After considerable debate and planning, most of the southern rail network was converted from 5 ft (1,524 mm) gauge to 4 ft 9 in (1,448 mm) gauge, then the standard of the Pennsylvania Railroad, over two days beginning on Monday, May 31, 1886. Over a period of 36 hours, tens of thousands of workers pulled the spikes from the west rail of all the broad gauge lines in the South, moved them 3 in (76 mm) east and spiked them back in place
https://en.wikipedia.org/wiki/Track_gauge_in_the_United_States

Det tog 36 timer at skifte alle sydstaters hovedspor... 36 timer! Banedanmark kunne ikke gøre det i lille Danmark på 36 år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak