Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Økonomi for spisevogn (Generelt)

af mikedk2100, 12/11 2018, 08:52 (1963 dage siden) @ P.Jensen

Tror ikke på at DSB kun har et formål ikke at tilgodese passagerer - det giver ikke rigtigt mening.

Men som der tidligere er skrevet, er der i Danmark så få rejsende på længere afstande, at det vil være umuligt at få økonomi i spisevogne eller automater. Fleste rejsende med IC togene er pendlere på kortere stækninger.

Jeg har svært ved at tro, at der ikke er et større grundlag for flere passagerer på de længere strækninger, som f.eks. København-Aarhus. Ellers er der jo heller ingen grund til Togfonden, og Flixbus, Rødbillet osv ville vil heller ikke have kunder.

Det gælder vel også for DSB om at kapre nogle af de tabte kunder til busser, fly og bilerne tilbage. Selvfølgelig skal DSB også stadig fragte pendlere på korte strækninger, men DSB har jo allerede "lyntog" mellem København og Fredericia, kun med stop i Odense. Herefter går det så galt og toget er nærmest et regionaltog resten af vejen til Aarhus. Mindes dog, at DSB i gamle dage havde rigtige lyntog - og det er i sådanne tog, at bistrovogn ville give rigtig god mening.

Det vil også give god mening i de få tog, der endnu kører til Hamburg.

Som andre nævner, så tror jeg desværre også, at vi først skal have el til Aarhus, så konkurrenterne får lyst til at køre tog med ordentlig service og komfort på strækningen, før DSB vågner op.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak