Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Økonomi for spisevogn (Generelt)

af Jens Hansen, 12/11 2018, 15:21 (1985 dage siden) @ Michael Deichmann

¨Med den måde landet er "bygget" på og hvor alle tog imellem Hovedstaden og mod Jylland skal over de samme skinner på Sjælland og Fyn giver det god mening at man kører med et sammensat tog til Fredericia og skiller det ad der eller senere. Derved udnytter man kapaciteten over Storebælt og Fyn maximal.

Næ.

Med københavn - Ringsted, ny bane Vestfyn og omlægning af internationale godstog, er der ikke kapacitetsmæssige begrænsninger på strækningen. Der bør kunne køre 8 - 10 persontog på strækningen, hvilket er mere end en fordobling i forhold til i dag.

Problemet med DSBs planer er, at de ikke ser en vækst forude, men alene foretager en 1-1udskiftning. Og sådan udvikles jernbanen ikke.

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak