Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vrøvl, vrøvl og atter vrøvl (Generelt)

af Frank Poulsen, 16/11 2018, 08:14 (1960 dage siden) @ Ib Jensen

Til gengæld tror jeg ikke det hjælper at udvide motorvejen (eksempelvis køgebugt) til 5 eller 6 spor... Folk udnytter ikke de 4 spor godt nok der er i dag. Jeg mener man skulle anlægge en helt ny motorvej hvis man virkelig vil forbedre det. For vi må jo indse at det bliver værre år for år... Men lad os nu se hvad den nye bane kan gøre når det kommer til at køre ordentligt om 4-5 år (for det er vigtigt at dem inde fra Køge by, kan tage direkte fra Køge nuværende station til Hovedbanegården uden skift i Køge Nord. For så taber man igen tid). og så nærmer vi os sikkert den nuværende tid med stoppende s-tog.

Jeg tror på at mange fra Stevns området med skift på Køge station, pludselig ser hvor hurtigt de kan komme ind til Ny Ellebjerg/København H, kontra motorvej og kø og kontra S-tog. Men jeg tror ikke Køge Nord bliver den store Park og ride anlæg. For er man kørt på motorvejen først dertil, så den tid man bruger på at dreje af og finde p-plads og gå til perron... Ja så er man, også i kø nået langt derindaf. Det er for tæt på til et ordentlig pak og ride anlæg!

Vedhæftet tegning af hvordan jeg mener man med tiden kunne udvikle motorvejsnettet og få bedre udnyttelse frem for at udvide nuværende til flere spor, da folk ikke bruger højre spor godt nok alligevel. Og flere spor vil give flere vognbaneskift når folk skal på og af osv. Den her tegning vil give flere muligheder for at skifte rundt og alternativer ved ulykker osv osv. Men det koster en formue, ja...

Jeg mener ikke det handler om enten eller, med motorveje eller jernbaner, men både og! [image]

låst
2770 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak