Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanebro over Vejle Fjord (Generelt)

af steenth, 16/11 2018, 18:21 (1960 dage siden) @ ventrikel

Nu er tidsbesparelsen med en bro over Vejlefjord på 9 minutter for at spare 14 kilometer iflg VVM-redegørelsen. Derudover der med de andre projekter endnu flere minutter at spare i rejsetid. > Hovedparten af passager fra København skal til Aarhus. Jeg har aktiv en organisation med aftenmøder, hvor det betyder meget hvad transporttiden er. Det nuværende "lyntog" er nær 3 timer om turen imellem København og Aarhus. Hvis man kunne komme omkring 2 timer i transporttid, vil kunne få mere tid til mødet eller at flere kan deltage (det er efter vores normale arbejdstid). Og jeg har ikke været i Vejle i mindste 25 år - der er ikke noget som jeg skal i den by.


Så i bund og grund er det en mere en personlig interesse hos dig end det er noget som samfundet som helhed får glæde af!

Jeg rejse så lidt til Aarhus at det ikke betydningen - men eksempel illustrer bare min indtryk er at vi mister meget god tid fordi transport imellem Danmarks 2 større byer er for langsom.

Jeg har et par andre projekter, som jeg personlig er mere interesseret i. Men jeg er også interesseret i at de gode projekter med en god økonomi bliver til virkelighed. Og min hovedinteresse er de gode projekter komme til udførelse.

Min pointe er stadig at det koster ret meget pr sparet time for de relativ få personer som skal pendle mellem landsdelene.

Min pointe, at er det faktisk kan betale sig. Og der er ret god dokumentation for det med de undersøgelser som er foretaget.

Opgaven må være at flere benytter i tog til og fra arbejde. At så ret få personer mellem København & Århus og vice versa må bruge 20-30 min mere giver ikke meget tilbage til samfundet FØR man har løst problemet at flere hundrede tusinde dagligt bruger 20-30 min eller mere til og fra arbejde end nødvendigt.

Du undervurdere hvor meget genvist der er i timemodel-projekterne.

Beklager det er vist hvad man betegner logik for begyndere - uanset hvad Kraka mener eller ej!

Kraka har kun sammenstillet tal fra officielle dokumenter. Der også projekter, som gavner pendlertrafikken.

Deres budskab er at alle projekter, som er intern rente mere end 4%, bør gennemføres. Gevinsten er så stor at man ikke skal lade den genvist lægge. Hvis staten afsætter 10 mia. kr. om året, så er listen ryddet for gode projekter inden for løbet af 10-15 år. Min fornemmelse er at vi i Danmark investere for lidt i infrastruktur.

låst
2664 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak