Jernbanebro over Vejle Fjord (Generelt)
Og den slags har man samfundsøkonomiske analyser til at rangordne. Men det kan eller vil du ikke acceptere og dermed bliver diskussionen politisk og henrivende uinteressant.
Det mest interessante med timemodellen er at man IKKE får ret mange flere mennesker ud og køre med tog indenfor landsdelene - altså h.h Øst & Vest for Storebælt.
Således forventes antallet af rejsende (beregnet som mia. personkm) Øst for storebælt at stige fra 2,7 (2010) til 3,3 (2030). Tilsvarende stiger det vest for Storebælt fra 1,2 (2010) til 1,6 (2030).
Såfremt Timemodellen indføres.
Undlader man at indføre timemodellen er stigning Øst for Storebælt fra 2,7 til 3,1 og Vest for Storebælt fra 1,2 til 1,4.
Så effekten af timemodelen er reelt KUN 0,2 mia personkm på hver side af Storebælt.
Altså reelt ikke meget som flyttes fra vejene til jernbanen!
Så timemodelen er en MEGET dyr løsning.