Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanebro over Vejle Fjord (Generelt)

af ventrikel, Næstved, 18/11 2018, 07:08 (1986 dage siden) @ tgpedersen

@tgpedersen

Du skal starte med at lærer noget helt elementært omkring Jernbane kapacitet.

Måske - men så burde du lære lidt om økonomi .


Jeg vil anbefale at du starte med at kigge lidt på begreberne homogenitet og heterogenitet. Så vil du hurtigt finde ud af hvorfor det er på Vestfyn og ikke Østfyn at det nuværende kapacitetsproblem ligger.

Hvad har de 2 begreber med jernbanedrift at gøre?
Medmindre du tænker på at nogle tog ( godstog / "bumletog) passer dårligt sammen med hurtigtog på samme spor?
Hvis det er din pointe - tja så er det jo derfor at jeg foreslår dublering af spor på flere strækninger!

I forhold til dit forslag om at lave 4 spor Odense - Nyborg og Korsør - Ringsted. Så er det jo hul i hovedet når problemet ligger mellem Nyborg og Korsør. Særligt tunnelrestriktionerne er en kæmpe flaskehals.

Nej det er faktisk en fornuftig løsning. At bygge 2 nye spor i form af tunnel under Storebælt koster langt mere end at lave 2 ekstra spor på hver side af bæltet. Hurtigkørende tog kan derved nemmere forbikøre især godstoge og et godstog kan nå at have tilstrækkelig med fart til at passere gennem tunnelen.

Så hvis du skal bygge noget, så er det et ekstra rør til godstog under Storebælt!


Og hvis vi alligevel skal bygge ekstra rør, hvorfor så hvor der er nogle i forvejen?

Ja man kunne også bygge en tunnel mellem Lolland og Langeland og bro videre til Fyn. Men der ville være lidt dumt - ikke.!
Spar ironien og kom med argumenter istedet.

låst
2560 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak