Jernbanebro over Vejle Fjord (Generelt)

af ventrikel @, Næstved, søndag 18. november, 2018, 11:08 (30 dage siden) @ Frank Poulsen

Vest Fyn
Jeg forestiller mig ikke der er så meget trafik, der tager udgang i Odense, ej heller har slut punkt i Odense. Det meste må være gennem kørende?

Det er jo netop det der er! Regionaltogene på Vestfyn bliver ofte aflyst lige så snart der er noget, og de standser på 9 stationer mellem Odense og Middelfart! Det er jo netop derfor man vil lave de 2 nye spor på Vestfyn, så det ikke hele tiden går ud over pendlerne på Vestfyn... Som det så ofte gør.

Tak for info - men samme situation har vi også på Sjælland! Mellem Slagelse og Roskilde og tog til og fra Sydbanen.
Den nye Køge bane hjælper nok lidt - når den engang kommer til at fungere!.

Men min pointe - skrevet flere gange - er jo netop at vi skal have udvidet sporkapaciteten på mange strækninger. Det vil hjælpe på fremkommeligheden af ALLE typer af tog. Det har man fundet ud af i Holland. Her har man (mig bekendt) mange steder netop udvidet sporkapaciteten fra 2 til 4 spor. I UK satser man på kapacitet fremfor at få togene endnu hurtigere frem.
Derfor er Timemodelen også en dødssejler. Det får netop IKKE mange til at vælge toget til turer indenfor Sjælland><Hovedstaden og mellem de større byer i de fynske/jyske område!

Og når man som på den nye Køge bane anlægger nyt - hvorfor så ikke fra starten fremtidssikre med arealer / broer og tunneller som kan klare 2+2 spor. Fint nok at anlægge 2 spor fra starten. Men ønsker vi virkelig at flytte person- og godstransport fra vejene til jernbanen er der behov for kapacitet!

Endelig så vil hurtigere og tungere tog på disse strækninger betyde at skinnerne hyppigere skal skiftes - her vil 2 ekstra spor reducere generne for alle.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Svenska-lok
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen