Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ny togforbindelse Roskilde - Københavns lufthavn (Generelt)

af mikedk2100, 21/11 2018, 08:55 (1980 dage siden) @ Svend

Når alt det er sagt, må vi se i øjnene, at københavnerne foretrækker metroen, når de skal til og fra lufthavnen. At bygge nye perroner ved de fjernereliggende godstogsspor, vil endda gøre det mindre attraktivt at tage toget mod København. Men direkte tog fra og til Roskilde (og stationer længere ude på Sjælland) vil være fint for dem, der bor det. Og svenskerne har jo stort set ikke noget andet valg end at tage toget.
Man kan ærgre sig over, at der ikke blev tænkt større og mere fremsynet, da man byggede jernbanen og stationen i Københavns Lufthavn i 90´erne. Dengang havde der været plads nok til at have bygge en ordentlig og tilpas stor station.

Hvorfor vil det gøre det mindre attraktivt at tage toget med perron ved de fjernereliggende godstogsspor? Fordi der er for langt at gå fra selve lufthavnen? :)

Personligt synes jeg at Metro-stationen ligger aaalt for langt væk fra lufthavnen og ville derfor foretrække toget (også fordi jeg så kan tage fra hjem til lufthavn uden skift). Jeg tror mere det er pga togenes uregelmæssige drift, at københavnerne foretrækker Metroen til lufthavnen. Ja eller taxa (som jeg) eller deres egen bil.

Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak