Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

JP-lederartikel: DSB leverer tog til fortiden (Trafikpolitik)

af Jens Hansen, 27/11 2018, 12:23 (1948 dage siden) @ Gæst1

Det hænger jo ikke sammen.

Hvis de kun vil køre fjerntog, så har de jo ikke brug for, at toget kun kører 200 km/t og også er egnet til lokalkørsel. Så er det jo et andet produkt, der er brug for.

Og hvis DSBs strategi er denne, hvorfor siger eksperterne i ministeriet ikke fra, og siger at det tog DSB vil købe, har vi ikke brug for til samfundsbetalt trafik. Så bliver det jo for dyrt.

I f.eks. Tyskland ses indkøbspriser på lokaltog, som kører 160 km/t, til priser under 50 mio. kr., med tilsvarende pladser som IC3. DSB arbejder med priser 80 - 100 mio. kr stykket.

Er ministeriet ude i noget "ikke synlig statsstøtte"?

JH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak