Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ikke flere køreplaner fra DSB? (Generelt)

af Jørgen Pagh Jensen, 27/11 2018, 20:00 (1948 dage siden) @ KKLD

Skal vi nu til den farce igen. De prøvede også at fjerne pdf sidste år - men måtte bøje sig for kundernes krav.

Hvorfor fatter de ikke, at selve dette at se en køreplan er noget, som øjet lynhurtigt kan glide nedover og hjernen kan afkode på et splitsekund (bevares, med lidt øvelse)?

En tast-selv køreplan betyder først og fremmest en masse idiotisk tastearbejde, og så en uoverskuelig liste af tog med et hav af noter.

Jeg har ikke noget imod, at DSB ikke udgiver trykte køreplaner (har selv en printer), men at der ikke findes køreplan som pdf er simpelthen at fratage kunderne det hurtige og nemme overblik over forbindelserne.

Nu findes der jo andre togselskaber end DSB. Hvad gør man i andre lande? Jeg har lige hjembragt en trykt køreplan for Japan med ufattelig mange flere togforbindelser end i Danmark. Den blev udleveret gratis. Men de er måske heller ikke så langt fremme i Japan rent jernbanemæssigt????

[image]

Jeg nægter at tro, at DSB ikke udgiver køreplaner, fordi de vil skjule at kørslen så tit er uregelmæssig. Jeg frygter, at de selv tror, at de er smarte.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak