Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Brug af mærke 7.3.1 "F-signal følger" (Generelt)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 28/11 2018, 08:31 (1948 dage siden) @ Niels Buch
redigeret af Kaj Aage Holdt, 28/11 2018, 08:53

Jeg tror du blander mærkerne lidt sammen.


Her ses Vamdrups udkørselssignal mod højre spor i retning mod Lunderskov (SR signal 6.5.1.) med tilhørende "F-signal følger"-mærke (SR mærke 7.3.1). Derudover er der i forbindelse med signalet også anbragt et rangergrænsemærke ( SR mærke 17.10):

[image]



Her ses 1200 meter-afstandsmærket til det efterfølgende hovedsignal der også angiver at der er 1200 meter til næste stationsgrænse (SR mærke 17.1.2.):

[image]



Her ses Lunderskovs F-signal for højre spor Vamdrup-Lunderskov (SR signal 7.2.2.) og ved siden af 800 meter-afstandsmærket til det efterfølgende hovedsignal der også angiver at der er 800 meter til næste stationsgrænse (SR mærke 17.1.4.):

[image]



Her ses 400 meter-afstandsmærket til det efterfølgende hovedsignal hvor det også angives der er 400 meter til næste stationsgrænse (SR mærke 17.1.6.):

[image]



Her ses Lunderskovs indkørselssignal der samtidig også angiver stationsgrænsen til Lunderskov for højre spor Vamdrup-Lunderskov (SR signal 6.5.3.):

[image]

Jeg håber dette gav lidt bedre forståelse af mærkerne. Jeg beklager kvaliteten på billederne, men de er optaget som screenshots fra en førerrumsvideo.
Jeg har for dokumentationens skyld linket hvert billede til videoen og der kan man se et klip fra førerrumsvideoen med netop det mærke eller signal der er påbilleder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Den Gule By

Den Gule By. Pris 150 kr.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak