Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

... og han fortsætter hvor han slap (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 30/11 2018, 09:26 (1967 dage siden) @ AndreasM

Der er nok ingen tvivl om, at de tidligere lokalaftaler var meget lukrative for personalet, f.eks. blev vagtplanen vist nok 'låst' fem dage i forvejen og de tog man var sat op til at køre, kunne der ikke ændres på - det har givet store udfordringer under uregelmæssigheder, hvor det var umuligt at bemande tog, selv om der var ledigt personale. Man kan nok argumenter for, at hvis du skal være på din arbejdsplads ml. 8 og 16, så må din arbejdsgiver også bestemme hvad du skal lave, sådan er det i hvert fald hvor jeg arbejder. Men hvis det var en eneste udfordring, så var den nok allerede løst.


Det har ikke hold i virkeligheden. Det eneste der (efter de gamle lokalaftaler) låser er starttid, sluttid og pausens geografiske placering. Udover de tre kriterier, må DSB ændre fuldstændig uhæmmet i tjenesten (og gør det også). Jeg går ud fra at det også er sådan på din arbejdsplads, at hvis I har en aftale om at du har fri kl 16, så er det også det tidspunkt du forventer at kunne gå hjem de fleste dage? :-)

Tak for svaret.

Der florerer altid mange rygter, nogle mere sande end andre, og nu kan rygtet med de 5 dage i hvert fald manes til jorden !!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak