Realistisk med 350 km/t over en Kattegatbro? (Generelt)

af steenth, fredag 30. november, 2018, 10:53 (201 dage siden) @ Gæst1

350 km/t over en lang bro med danske vejrforhold kan blive en udfordring (man burde reelt overveje en tunnel istedet for). 250 km/t er nok mere realistisk og giver en køretid på under en time mellem København og Aarhus.

Hmm. Det burde være noget større problem med 360 km/t over en bro.. Det er et kun spørgsmål om at tilpasse køreledningerne til det.

Laver man en "rigtig" shunt forbindelse omkring Jyderup, vil man kunne køre rigtig hurtigt til eksisterende Kalundborg station fra København, og samtidig lade de "på Samsø standsende tog" køre via Holbæk og dermed ikke belaste kapaciteten på den hurtige linie til Aarhus.

En af rapportere nævner at man skal komme en tur forbi Holbæk undervejs og hvad man bør anlæg et ny station ved Kalundborg, som kan bruges til hurtige regionaltog som også standser på Samsø.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ
Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.
 Læs artiklen 
3 advokat tilbud

Danske privatbaner

Læs historien om:
Arriva Tog
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen