Avatar

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, fredag 30. november, 2018, 14:52 (232 dage siden) @ Mads

Jeg undrer mig, sådan helt generelt. Hvorfor skal tillidsmænd være med til at lægge vagtplaner? Hvilken viden, kompetencer har de som ikke i forvejen (burde) findes i planlægningsafdelingen.

Hvis det har fungeret hidtil, der har været lokomotivførere til de tog der skulle køres og ferietider og højtider er blevet afviklet som planlagt, hvorfor så ændre i det?
Et af de mange DJØF BS Buzzwords er empowerment - altså at man lægger beslutninger ud hvor folk ved hvor skoen trykker. Det er jo præcis det det her har været.

Der er et gammelt ord der siger - if it works - don't fix it!

PS: Det fordrer selvfølgelig at der grundlæggende er det antal medarbejdere der skal være for at kunne fylde alle pladser ud under skyldig hensyntagen til planlagt fravær ligesom uplanlagt (sygdom) skal være indregnet. Det burde virkelig kunne klares ved dialog.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH369
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted
I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.


 Læs artiklen 
Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar
Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen