Avatar

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, fredag 30. november, 2018, 14:52 (786 dage siden) @ Mads

Jeg undrer mig, sådan helt generelt. Hvorfor skal tillidsmænd være med til at lægge vagtplaner? Hvilken viden, kompetencer har de som ikke i forvejen (burde) findes i planlægningsafdelingen.

Hvis det har fungeret hidtil, der har været lokomotivførere til de tog der skulle køres og ferietider og højtider er blevet afviklet som planlagt, hvorfor så ændre i det?
Et af de mange DJØF BS Buzzwords er empowerment - altså at man lægger beslutninger ud hvor folk ved hvor skoen trykker. Det er jo præcis det det her har været.

Der er et gammelt ord der siger - if it works - don't fix it!

PS: Det fordrer selvfølgelig at der grundlæggende er det antal medarbejdere der skal være for at kunne fylde alle pladser ud under skyldig hensyntagen til planlagt fravær ligesom uplanlagt (sygdom) skal være indregnet. Det burde virkelig kunne klares ved dialog.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

DSB plakat 1959

DSB plakat 1959
DSB plakat 1959 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen