Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen (Generelt)

af Rørvig Station, fredag 30. november, 2018, 16:22 (623 dage siden) @ Michael Deichmann

Hvis det har fungeret hidtil, der har været lokomotivførere til de tog der skulle køres og ferietider og højtider er blevet afviklet som planlagt, hvorfor så ændre i det?
Et af de mange DJØF BS Buzzwords er empowerment - altså at man lægger beslutninger ud hvor folk ved hvor skoen trykker. Det er jo præcis det det her har været.

Der er et gammelt ord der siger - if it works - don't fix it!

PS: Det fordrer selvfølgelig at der grundlæggende er det antal medarbejdere der skal være for at kunne fylde alle pladser ud under skyldig hensyntagen til planlagt fravær ligesom uplanlagt (sygdom) skal være indregnet. Det burde virkelig kunne klares ved dialog.

Hvis man planlægger arbejdet mere eller mindre kollektivt, er folk mere tilbøjelige til at dække hinanden ind.

Hvis en DJØFfer uden forstand på arbejdet skal styre efter stive regler, bliver der arbejdet efter reglerne (eller endnu mindre).

Bare min erfaring.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Danske privatbaners motormateriel 1921-2001
Danske privatbaners motormateriel 1921-2001
Pris 380,- kr.
 Læs mere 
Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E
I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen