Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Igen: Arbejdsnedlæggelse - S-togene fredag morgen (Generelt)

af Mads, 1/12 2018, 01:10 (1972 dage siden) @ Rørvig Station

Hvis det har fungeret hidtil, der har været lokomotivførere til de tog der skulle køres og ferietider og højtider er blevet afviklet som planlagt, hvorfor så ændre i det?
Et af de mange DJØF BS Buzzwords er empowerment - altså at man lægger beslutninger ud hvor folk ved hvor skoen trykker. Det er jo præcis det det her har været.

Der er et gammelt ord der siger - if it works - don't fix it!

PS: Det fordrer selvfølgelig at der grundlæggende er det antal medarbejdere der skal være for at kunne fylde alle pladser ud under skyldig hensyntagen til planlagt fravær ligesom uplanlagt (sygdom) skal være indregnet. Det burde virkelig kunne klares ved dialog.


Hvis man planlægger arbejdet mere eller mindre kollektivt, er folk mere tilbøjelige til at dække hinanden ind.

Hvis en DJØFfer uden forstand på arbejdet skal styre efter stive regler, bliver der arbejdet efter reglerne (eller endnu mindre).

Bare min erfaring.

Nu er der andre end DJØF'ere der kan lægge en vagtplan. Nogle af dem der kan det, er måske endda billigere i løn end en lokofører.
Man snakker om DSB er for dyre i drift. En af årsagerne er måske at de, som det tyder på her, har overkvalificeret (og derved overbetalt) personale til at udføre en opgave.
Det er tidligere set, bl.a. da man hev stewardesserne fra flyene og ind i togene.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak