Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

S19 nu som pdf (Generelt)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 2/12 2018, 00:35 (1965 dage siden) @ KKLD

Jeg har undret mig over en enkelt ting: Afgangene fra Ny Ellebjerg 17:51 - 18:11 - 18:31 fortsætter til Klampenborg (uden stop Hellerup-Klampenborg).
Det har jeg aldrig set før. Rejseplanen bekræfter det også. Der er altid de 3 afgange på hverdage. Men ikke den anden vej.

Linje F kører normalt kun til Hellerup?

Hvad er årsagen til de 3 mystike afgange hver hverdag den ene retning?


Min første umiddelbare tanke var at det måtte dreje sig om 3 materieltog Hellerup- Klampenborg der var registreret forkert i Rejseplanen.

Efter at have konsulteret TKS så ser det ud om om den er god nok.

[image]

[image]

Det drejer sig om 3 tog der i forvejen bliver taget ud af løb når linje F overgår fra 5-minuttersdrift til 10-minuttersdrift. I K19 kører enkelte tog tomme Hellerup-København H og de der kører Hellerup-Klampenborg, for at kommer på depotspor der, kører nu fra K19 som personførende Hellerup-Klampenborg uden stop. Af hvilken grund skal jeg ikke kunne udtale mig stensikkert om, men mit gæt er det nok er for at få dem væk fra togvejssporet i Hellerup eller Klampenborg så hurtigt så muligt eller i forhold til at man kan beholde samme køreplan i CBTC og ikke skal skifte tognummer (når det på et tidspunkt når til Hellerup).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak