S19 nu som pdf (Generelt)

af Kaj Aage Holdt ⌂ @, Ishøj, søndag 02. december, 2018, 00:35 (111 dage siden) @ KKLD

Jeg har undret mig over en enkelt ting: Afgangene fra Ny Ellebjerg 17:51 - 18:11 - 18:31 fortsætter til Klampenborg (uden stop Hellerup-Klampenborg).
Det har jeg aldrig set før. Rejseplanen bekræfter det også. Der er altid de 3 afgange på hverdage. Men ikke den anden vej.

Linje F kører normalt kun til Hellerup?

Hvad er årsagen til de 3 mystike afgange hver hverdag den ene retning?

Min første umiddelbare tanke var at det måtte dreje sig om 3 materieltog Hellerup- Klampenborg der var registreret forkert i Rejseplanen.

Efter at have konsulteret TKS så ser det ud om om den er god nok.

[image]

[image]

Det drejer sig om 3 tog der i forvejen bliver taget ud af løb når linje F overgår fra 5-minuttersdrift til 10-minuttersdrift. I K19 kører enkelte tog tomme Hellerup-København H og de der kører Hellerup-Klampenborg, for at kommer på depotspor der, kører nu fra K19 som personførende Hellerup-Klampenborg uden stop. Af hvilken grund skal jeg ikke kunne udtale mig stensikkert om, men mit gæt er det nok er for at få dem væk fra togvejssporet i Hellerup eller Klampenborg så hurtigt så muligt eller i forhold til at man kan beholde samme køreplan i CBTC og ikke skal skifte tognummer (når det på et tidspunkt når til Hellerup).

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Jernbanebøger

IC3
IC3
Pris 200,- kr.
 Læs mere 
Sidespor ved Næstved
Sidespor ved Næstved
Et par indlæg på Jernbanen.dk´s opslagstavle vedrørende det militære sidespor nord for Næstved station samt sidesporet til Mogenstrup Grusgrav, er samlet og viderebearbejdet af Lars Christensen til denne artikel med bl.a. et stort kort.

Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk

Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen