Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kan det nu betale sig..... (Trafikpolitik)

af Rørvig Station, 2/12 2018, 16:16 (1971 dage siden) @ ThomasTT

Den slags beregninger er i bedste fald vejledende men ofte nærmere ligegyldige, hvis ikke decideret skadelige.

...

Medregnes her værdien af arbejdstid i toget
Medregnes effekten af at fjerne biler fra vejene?
Medregnes potentialet i den løbende stationsnære byudvikling, der sker overalt
Medregnes effekten af mindre urban sprawl og færre ghetto-problemer?
Medregnes den markante selvforstærkende effekt af flere passagerer? Altså fx, hvordan et beregnet samfundsmæssigt tab af en stationsåbning forsvinder, hvis der er passagerer nok til at flere typer tog?

DJØF-verdenen er ret isoleret fra resten af verdenen. De leverer rapporter der kommer til den konklusion der ønskes.

Jeg ville ønske at en MF spurgte ministeren om hvor i rapporten, det står hvad den formodede nedgang i biltrafikken vil medføre af færre trafikdræbte og nedgang i lungekræft pga. mindre partikelforurening.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak