Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Træk kraft DSB litra EB (Generelt)

af AndreasM, 3/12 2018, 08:37 (1942 dage siden) @ kme

Beregningerne er del af en rapport fra Trafikstyrelsen, men jeg ved ikke om den er offentlig. IC3s accelerationskurve flader noget hurtigere ud end et ellok med 6,4 MW og 300 kN trækkraft.


Nu har de remotoriserede V6 MF'ere jo en 12 trins gearkasse i modsætning til 1. generation IC3's fem gear. 12 gear mellem 0 og 180 km/t giver nærmest en turbodiesel optimal drift.

Klart klart, i den virkelige verden så sidder jeg på næste station i min EA'er(eller Vectron) og vinker til dig med kaffen i hånden, når din MF'er endelig har fået kæmpet sig op i fart. Måske lige undtaget ved meget glatte skinner, hvor man dog også savner sand på MF.

Acceleration på 1,2 m/s2 for et dieseltogsæt kræver da vist at alle fire motorer er virksomme. ..

Det de vel normalt. Og skulle en motor dø kan en IC3 halte hjem. En Vectron halter ingen steder, selv ikke hvis det bare er manglende kørestrøm..

Du mener det i sjov, ikke? :-) "skulle en motor dø" :-D :-D :-D Halvdelen af flåden kører rundt med motorer ude...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak