Træk kraft DSB litra EB (Generelt)

af bastholm @, tirsdag 04. december, 2018, 11:38 (166 dage siden) @ hummel_62

Ville bare prøve at lære om vi kunne forventer tog mere flerr DD end vi ser i dag

Det fandt jeg så ikke ud af

Litra EB er meget kraftigere en ME, så EB kan accelerere op til maksimal fart væsentligt hurtigere end EB.

Dette betyder så at EB vil kunne trække flere DD end ME i den samme køreplan. Men som andre nævner, så skal de så tages fra en anden stamme som så bliver kortere, så der er måske ikke så meget vundet ved det.

Men, hvis DSB virkeligt ville køre længere tog, så kunne de leje almindelige vogne på det frie marked, og sætte dem ind mellem DD og lokomotivet, og dermed forlænge stammen lidt. Man vil stadigvæk kunne holde samme køreplan. Der er masser af vogne tilgængelige på markedet, og så længe man ikke prøver at køre under Storebælt, så skulle det ikke være så svært at få dem godkendt til brug.

Der vil dog opstå et nyt problem den dag man vil køre til Kalundborg. Den helt nye station Kalundborg Øst, er kun 160 m og dermed for kort til længere tog (alle andre stationer på banen er væsentligt længere), man skulle åbenbart spare.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´
Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen