Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Træk kraft DSB litra EB (Generelt)

af andersj, Aalborg, 4/12 2018, 17:38 (1962 dage siden) @ kme

Vognene skal i givet fald have samme ZWS som DSBs DD vogne (der er de 113 eneste vogne i Verden med dén variant), eller vil styrevognskørslen, trafikinformaitonen og dørstyringen gå fløjten.


De vogne der er tilgængelige på markedet er brugte vogne. De vil under alle omstændigheder skulle genneme en revision og en hvis opgradering af interiør. Mon ikke ZWS i den variant kunne installeres i den forbindelse? Hvis DSB gik i gang i dag, har de et par år til at gøre arbejdet, og det burde kunne lade sig gøre.

Jeg får tandpine hver gang der tales om de nye specifikke Hamborgvogne, for jeg fatter ikke "timing" eller strategi.

Fra København er det håbløst indtil Femern åbner om mindst ti år. Der er ikke engang strøm syd for Puttgarden i dag og det kommer der ikke før Femern. Vil DSB rangere vognene på færgen i Rødby og lade DB dieseltrække i Tyskland?

Fra Aarhus er det samme sag: ingen strøm de næste ti år. Når strømmen endelig kommer, så er infrastrukturen syd for Padborg helt til hest med bumletogshastigheder.

De eneste der kan glæde sig, er SAS og Lufthansa.

Der skal køres over Flensburg, hvilket med en god køreplan kan gøres på samme tid som over Femern. Puttgarden-Lübeck lukker i 2022 og åbner tidligst i 2027 igen. Desuden vil man frigive IC3 for at kunne accelerere udfasningen af IC4, og dermed også elektrificeringen til Aarhus.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak