Valg af rullende materiel i (hypotetisk) baneprojekt (Generelt)

af Fwronah, tirsdag 04. december, 2018, 18:28 (5 dage siden)

Jeg sidder i øjeblikket med et hypotetisk baneprojekt, der involverer strækningen Tinglev-Padborg. Jeg ved på forhånd, at denne strækning er enkeltsporet og har en hastighedsbegrænsning på 120 km/t i modsætning til Tinglev-Lunderskov, der er dobbeltsporet og har en hastighedsbegrænsning på 160/180 km/t.

I dag er er totimersdrift for passagertog mellem Tinglev og Padborg, og sådan er det også planlagt til at være fremadrettet. Hvis man nu forestiller sig at udvide til timedrift på et andet tidspunkt, har I så nogle gode bud på en bestemt type rullende materiel, der ville være ideelt til formålet?
Selv tænker jeg en type, der ikke kun er begrænset til en tophastighed på 120 km/t, men som også er i stand til at udnytte den hurtigere hastighed på de øvrige delstrækninger. Jeg tænker også på evt. regionaltogsmateriel (med Flensborg som endestation), siden at IC-trafikken vel kan forudsættes at være "mættet" over grænsen.

Har man erfaringer fra tidligere lignende projekter?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lokomotivfabrikker

ContecRail
ContecRail
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen