Valg af rullende materiel i (hypotetisk) baneprojekt (Generelt)

af gaest, onsdag 05. december, 2018, 15:48 (44 dage siden) @ Frank Poulsen

Timedrift på en strækning det tager 33 minutter at gennemkøre, og som kun har én krydsningsmulighed undervejs vil falde fra hinanden ved mindste uregelmæssighed. Dengang Gråsten var "ubetjent" inden der kom fjernstyring, var der dømt togbus ved forsinkelser på blot 10 minutter.


Ja det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt. Men du skriver jo så også da Gråsten var ubetjent. Jeg antager man nu har krydsningsmulighed i Gråsten. Har forsøgt at opstille køreplan for nogle få timer, det kan jo ikke blive præcis timedrift, det passer krydsningsmuligheden ikke til, så det er forskudt drift, men med 1 tog i timen i snit.

Og så har jeg forsøgt at ligge 10 min forsinkelse ind på et tog i hver retning. Det skubber selvfølgelig lidt, men bliver også rettet op igen. (Jeg er med på jeg så ikke har set på delen ned til Flensborg.)

[image]

Sønderborg Ankomst 12.52, afgang 12.55. Det er meget optimistisk at vende et tog på så kort tid.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen