Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Valg af rullende materiel i (hypotetisk) baneprojekt (Generelt)

af gaest, 5/12 2018, 15:48 (1962 dage siden) @ Frank Poulsen

Timedrift på en strækning det tager 33 minutter at gennemkøre, og som kun har én krydsningsmulighed undervejs vil falde fra hinanden ved mindste uregelmæssighed. Dengang Gråsten var "ubetjent" inden der kom fjernstyring, var der dømt togbus ved forsinkelser på blot 10 minutter.


Ja det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt. Men du skriver jo så også da Gråsten var ubetjent. Jeg antager man nu har krydsningsmulighed i Gråsten. Har forsøgt at opstille køreplan for nogle få timer, det kan jo ikke blive præcis timedrift, det passer krydsningsmuligheden ikke til, så det er forskudt drift, men med 1 tog i timen i snit.

Og så har jeg forsøgt at ligge 10 min forsinkelse ind på et tog i hver retning. Det skubber selvfølgelig lidt, men bliver også rettet op igen. (Jeg er med på jeg så ikke har set på delen ned til Flensborg.)

[image]

Sønderborg Ankomst 12.52, afgang 12.55. Det er meget optimistisk at vende et tog på så kort tid.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Stenlejerne på Sjællands Odde A/S
Stenlejerne på Sjællands Odde A/S

Sjællands Odde består primært af sten og grus, som er ført dertil af skiftende havstrømme. I næsten 100 år blev disse materialer gravet ud, knust, sorteret og fragtet bort, og en 600 mm smalsporsbane med både damp- og diesellok spillede en vigtig rolle i et effektivt transportsystem.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak