Avatar

Arriva skal stå for togtrafikken (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂ @, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, fredag 07. december, 2018, 01:37 (78 dage siden) @ mpp

Der er pt ikke planer om at elektrificere Vejle–Struer, selvom det er en del af togfonden. Ligesom strækningen Lindholm–Frederiksværk, vurderes el på Vejle–Struer ikke at have en positiv forrentning.


Nej, det er rigtig nok. Men de to strækninger er stadig en del af Togfonden DK, som der er et folketingsflertal og en ditto forligskreds bag. Mon ikke forligskredsen stille og roligt får hullerne fyldt op, efterhånden som der dels ruller olieskattemilliarder ind (ganske vist med en lavere hastighed end først kalkuleret) og efterhånden som de forskellige trafikpuljer bliver tilført diverse midler. Sidstnævnte mulighed har forligskredsen benyttet sig af en eller to gange og det vil den uden tvivl gøre igen.

Det særlige ved netop dette forlig er, at det består af rød blok + DF og dermed rækker hen over midten og derfor, så langt øjet rækker, vil bestå uanset regeringens farve.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

--
www.thomasbobergnielsen.dk
www.randers-aalborg.dk
www.viborg-herning.dk
www.laurbjerg-bramming.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.havnebaner.dk
www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsreglement.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Horsens - Bryrup Jernbane
Svenska-lok
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik
I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen