Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark nyanlægger B-spor i Hurup (Jernbanen i dag)

af Muncken, 9/12 2018, 08:03 (1963 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Hej Thomas og i andre.

Der har altid været Bag-spor i Hurup Thy, se bare her: https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?mode=thread&id=24347

Jeg har også selv for nyligt brugt sporet. I foråret 17 skulle min kollega op og udveksle sveller ved Snedsted, men pga af fridag og øvrig normale vanskeligheder kunne han ikke få flyttet værktøj og matriel tidsnok derop. Da jeg havde dagarbejde denne uge og efter mine folk var sat igang kørte jeg hans ting til Hurup og Sætte det ind i bagspor. Jeg brugte en trolje jeg havde lånt på værkstedet i Fredericia i anledning af at 413 var på værksted til at køre det derop, derved sparede jeg en rangerleder og behøvede ikke at vente på tog tilbage. :-D Alle sagerne stod i Struer ved dagens start.

[image]
Der var god tid, så et billede i det gode vejr kunne nås undervejs..

.[image]
Akma 406 og Ks 865 Sat i bagsper, Akma 410 i spor 1 og En MF til Thisted ankommer i spor 2.


Begge troljer er i dag hensatte, erstattet af ombyggede 415 og 409, min makker er stadig ansat og jeg selv er ikke i Banedk længere.

I øvrigt har Banedk istandsat flere bagspor rundt omkring på det sidste, bla i Langå og Hobro...


Mvh Torben Munck


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak