Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ombygning af Herlev (Generelt)

af mikedk2100, 9/12 2018, 11:18 (1937 dage siden) @ Frank Poulsen

Det kan godt være jeg er fra landet... Men at flytte en station 200 meter vil aldrig give mening for mig! 200 meter!... Mange toge er jo i forvejen tæt på 200 meter lange (måske ikke s-tog dog).

Hvorfor ikke overveje nogle alternativer? En overdækket glasgang med rullende fortov på 200 meter?

Skal ikke kunne sige hvad det koster, men tænker det måske er billigere?

Og især hvis der så er et center i den anden ende af stationen hvor den er i dag.

Næh jeg undrer mig langt mere over man vil droppe Glostrup som krydsningsmulighed. Det er jo netop fordelen ved letbanen hvis man kunne komme med regionaltog fra Roskilde/Holbæk og nemt skifte til letbanen der kører på tværs. For at komme tættere på sine arbejdspladser der ikke lige ligger på fingeren ind mod KBH

Jo det giver mening at flytte en station 200 meter. Måske ikke så meget for de få pendlere, der er tilbage, når letbanen engang åbner. Men ønsker man at hente nye kunder (fortrinsvis fra bilerne), så er det nødvendigt, at der er nemme og hurtige skiftemuligheder.

Og bilisterne gider ikke gå. Derfor skal stationen flyttes, og derfor vil Letbanen miste 6,5% af kundegrundlaget, hvis den ikke flyttes.

Centeret lever ikke af kunder, der kommer med toget. De lever af kunder, der kommer i bil og køber stort ind.

Men er enig. Det giver slet ingen mening, hvis ikke der standser regionaltog på Glostrup.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak