Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af mpp, torsdag 13. december, 2018, 16:22 (38 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Man vil vel stadig kunne lave superlyntoget Horsens–Vejle–Fredericia–Odense–København. Man kunne endda tage Skanderborg med, da man ikke længere kører udenom gennem Solbjerg. Givet at Skanderborg kommer med, ville det vel så kun være direkte rejsende Odense-Aarhus der ville få dårligere forbindelse? Måske også ml. Odense og nord for Aarhus afhængigt af hvilke af togene der fortsætter og hvem der så skal skifte.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen