Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af Svend @, fredag 14. december, 2018, 11:57 (304 dage siden) @ mpp

Der er flere superlyn timemodellen foreslår (efter hukommelsen):

L1: København–Aalborg i minuttal 00, stop Odense, Aarhus og eventuelt Randers
L2: København–Aarhus i minuttal 08 med stop Odense, Fredericia, Vejle og Horsens
L3: København–Esbjerg i minuttal 30 med stop Odense og Kolding

Det giver sig selv at hvis man laver Kattegatforbindelsen er der ikke det samme behov for L1 og dermed kan man bl.a. droppe den nye bro over Vejle fjord. Der vil stadig være et behov for L1 til at forbinde Odense og Aarhus/Aalborg, men det kan måske gøres på mere end en time. L3 kan lykkedes som timemodeltog når banen over Vestfyn og nye signaler er parate.

.
I stedet for at sættes fokus på, hvornår togene afgår, kunne du (måske) i stedet, fortælle os om køretiderne i din model. Gerne splittet op i delstrækningerne København-Odense, Odense-Aarhus, Aarhus-Aalborg og Odense-Esbjerg.

... og nej, en timemodel er ikke en køreplansmodel, hvor der er afgange hver time :-) :-)

--
Svend

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland
Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.


 Læs artiklen 
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen