Kattegat med 350 km/t - Take 2 (Generelt)

af ThomasTT, fredag 14. december, 2018, 16:00 (188 dage siden) @ mpp

Der er flere superlyn timemodellen foreslår (efter hukommelsen):

L1: København–Aalborg i minuttal 00, stop Odense, Aarhus og eventuelt Randers
L2: København–Aarhus i minuttal 08 med stop Odense, Fredericia, Vejle og Horsens
L3: København–Esbjerg i minuttal 30 med stop Odense og Kolding

Det giver sig selv at hvis man laver Kattegatforbindelsen er der ikke det samme behov for L1 og dermed kan man bl.a. droppe den nye bro over Vejle fjord. Der vil stadig være et behov for L1 til at forbinde Odense og Aarhus/Aalborg, men det kan måske gøres på mere end en time. L3 kan lykkedes som timemodeltog når banen over Vestfyn og nye signaler er parate.

Hvis man bygger kattegat og kører Kbh-Aarhus på en time, vil man alt andet lige kunne køre Kbh-Aalborg på 2.05. Mon ikke man får det ned på 2.00 med nogle ret billige udretninger nord for Aarhus? Det vil i så fald også kunne bruges på at køre timeplan odense-aarhus-aalborg med enten færre opgraderinger eller flere stop mellem Aarhus og odense, fordi rejsetiden kun behøver at være 60 minutter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen