Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banedanmark lancerer ny trafikinfo-side (Generelt)

af steenth, 14/12 2018, 17:00 (1931 dage siden) @ Jens Hansen

Vel i og for sig et fornuftigt værktøj, men måske med en lidt snæver vinkel.

Jeg kan godt undre mig over at alle de skatteyderbetalte virksomheder nærmest bekriger hinanden med aps. Hvorfor stiller Banedanmark ikke disse data til rådighed i rejseplanen, det vil andet andet lige, få produktet ud til mange flere kunder. Og være nemmere, for netop kunderne.

De samme data, som dinstation bruger, er det samme data som bl.a. rejseplanen bruger til realtidsoplysninger. Og dinstation er en forpremiere på det nye system, som skal levere information til skærme på stationerne. Da jeg fik det præsentere for det for et par måneder siden, virkede som om at de ville have igang med det nye system i praksis, men uden at tage det sidste trin - at vise det på skærmen på stationerne.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB K534

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak